ویژگی تصویر

راهنمای خرید باتری

Battery Buying Guide

دستگاه‌های تخلیه پایین یا کم مصرف

دستگاه‌های کم مصرف تنها در موقع کاربری از انرژی الکتریکی استفاده میکنند (مانند کنترل از راه دور تلویزیون) و یا مقدار بسیار اندکی از انرژی الکتریکی در یک بازه زمانی استفاده میکنند (مانند ساعت دیواری یا رومیزی). به دلیل کم مصرف بودن این دستگاه ها، سرعت تخلیه انرژی الکتریکی ذخیره شده در باطری بسیار پایین است. بنابراین برای اینگونه دستگاه ها، باطری‌های سری زینک کربن Super Heavy Duty گیگاسل توصیه می‌شود. این نوع از باطریها بسیار بادوام بوده و گزینه ای اقتصادی برای دستگاههای کم مصرف می‌باشند.

null
ماشین حساب، رادیو، ریموت کنترل، چراغ قوه معمولی، ساعت دیواری، ساعت رومیزی

دستگاه های تخلیه متوسط

دستگاه های با مصرف عادی نیز ممکن است بصورت مقطعی و یا مداوم نیاز به انرژی الکتریکی داشته باشند اما به دلیل توان بالای الکتریکی نسبت به دستگاههای کم مصرف، آهنگ سریعتری در زمان تخلیه باطری دارند. طیف وسیعی از دستگاه‌هایی که ما بصورت روزمره استفاده میکنیم از این قبیل دستگاهها هستند و بهتر است از باطریهای سری آلکالاین Super Alkaline گیگاسل استفاده نمود.

null
ریموت کنترل اسباب بازیها، چراغ قوه قوی و حرفه‌ای، اسباب بازیهای موتوری، ضبط صوت، ترازوی دیجیتال، موس بیسیم، خوشبو کننده هوا، مسواک برقی، دستگاه‌های GPS

دستگاه های تخلیه بالا و پر مصرف

دستگاه‌های پر مصرف در مدت زمان کوتاه نیاز به انرژی الکتریکی بالایی دارند و بدلیل توان بالای دستگاه با سرعت بالایی انرژی ذخیره شده در باطری را تخلیه میکنند. برای این دسته از دستگاه ها می‌توان از باطری آلکالاین استفاده نمود. اما گزینه اقتصادی نمی‌باشند. برای دستگاههای پر مصرف، اقتصادی ترین و معقول ترین انتخاب، باطریهای قابل شارژ گیگاسل می‌باشند. این دسته از باطری ها حداقل 500 بار قابل شارژ بوده و نیازی نیست که دائماً برای خرید باطری به بازار مراجعه کنید.

null
دوربین دیجیتال، دی وی دی پلیر، دسته کنترل بازی، ریش تراش برقی، بازیهای رایانه ای قابل حمل، دستگاه‌های GPS ، ابزار آلات بیسیم مانند دریل